Vridos

/  Algemeen   /  Jaarverslagen Vridos 2014

Jaarverslagen Vridos 2014

JAARVERSLAG 2014 VAN DE SECRETARIS

• Aantal bestuursvergadering in 2014 bedroeg 10.
  • Het aantal leden is 640. Dit betekent een daling van het aantal leden. (18).
  • Het bestuur van Vridos was bevreesd veel leden te verliezen na de oprichting van de sportschool op het Kastanjeplein. De vrees blijkt gelukkig ongegrond.
  • Met ingang van het jaar 2014 verschijnt de clubkrant van Vridos niet meer in de papieren uitgave. Alle belangrijke zaken worden op de website van Vridos vermeld.
  • Al heel vroeg in het nieuwe jaar , namelijk op 3 januari, vond er een stratenvolleybaltoernooi plaats in de sporthal. Dit werd een daverend succes. Er hadden zich 16 teams ingeschreven, dus ruim 100 personen waren op deze dag actief.
  • Op 1 februari vond de tweejaarlijkse uitvoering van de afdeling Gym plaats. Het werd een spektakel van jewelste. Het middagprogramma werd veelal verzorgd door de jonge jeugd. De senioren en oudere jeugd verzorgden het avondprogramma. Beide voorstellingen werden zeer goed bezocht en van vele kanten kregen de organisatoren na afloop complimenten toegezwaaid.
  • Op 5 februari werd in de sporthal een groot scholenvolleybaltoernooi gehouden. Weliswaar officieel georganiseerd door de coördinator sport van de Gemeente, maar Vridos zorgde weer voor de nodige deelnemers, de organisatie en begeleiding.
  • Tijdens de ALV op 24 maart werden drie jubilarissen in het zonnetje gezet. Deze trouwe leden zijn al vijfentwintig jaar lid van onze sportvereniging.
  • Op 18 april is in de sportzaal een trefbaltoernooi gehouden. Vanaf 7 jaar mocht iedereen zijn of haar trefzekerheid beproeven.
  • Op 27 juni werden door Vridos demonstraties gegeven tijdens “Beleef Giessenburg”. Het was het aanzien meer dan waard en de toeschouwers waren weer dolenthousiast.
  • Op 5 juli werd in de sportzaal het Giessenlandentoernooi gehouden. De organisatie was in handen van de gymafdeling van Vridos en het liep op rolletjes.

De drie verenigingen uit Arkel, Hoornaar en Giessenburg streden om de prijzen. De wethouder sportzaken van Giessenlanden reikte de prijzen uit.

• Aan het eind van het jaar op 22 december is weer een Trefbaltoernooi voor de Giessenburgse jeugd gehouden.
  • Alle afdelingen van Vridos hebben op hun eigen gezellige wijze ook binnen de afdelingen het jaar uitgeluid.
  • De sportzaal bestond in 2014 35 jaar. De feestelijkheden zullen begin 2015 plaatsvinden.

Koos Beentjes

Secretaris Vridos

————————————————————————-

JAARVERSLAG 2014 AFDELING BADMINTON

Beste lezers,

Hierbij het jaarverslag van de afdeling Badminton over het kalenderjaar 2014

Februari 2014 Eindstanden Bondscompetitie – Vridos 1 en 2

Aan het eind dan het tweede jaar in de landelijke 3e divisie eindigde team 1 op de 3e plaats, tijdens het seizoen had er nog meer in gezeten (tijdje tweede gestaan).

Voor Vridos 2 viel het doek van de Bondscompetitie, zij degradeerde naar de Hoofdklasse van de Regiocompetitie.

De uitslagen van de wedstrijden en de eindstanden van de Bondscompetitie zijn te vinden op Badmintonnederland.toernooi.nl : https://badmintonnederland.toernooi.nl/sport/tournament.aspx?id=2AA5FAB8-1804-4BDF-B3E4-293CD9400909

Februari 2014 Eindstanden Regiocompetitie – Vridos 2 t/m Vridos 6

In het seizoen 2013-2014 wederom geen kampioenen in de Regiocompetitie, wel 1 promovendus: Vridos 3 gaat naar de eerste klasse. Vridos 4 en Vridos 5 degraderen naar de vijfde klasse.

De uitslagen van de wedstrijden en de eindstanden van de Regiocompetitie zijn te vinden op Badmintonnederland.toernooi.nl:

Clubkampioenschappen

Slechts 39 badmintonleden van Vridos hebben deelgenomen aan de clubkampioenschappen.

Op de finaledag, zaterdag 15 februari, zijn vanaf het middaguur eerst de halve finales gespeeld, gevolgd door het dubbelmix-toernooi en de dag werd afgesloten door de finales.

De uitslagen (kampioenen dikgedrukt):

Heren A:         Sebastiaan Visser – Henri Houweling 22-20  21-11)

Dames A:       Marieke Boer – Elze Vonk 21-14  21-19

Heren B          Marco den Hertog –  Matthijs van Lelieveld 21-19  21-11

Dames B        Nicole van Dijk – Laura v.d. Aa 12-21  21-15  22-20

Jongens A      Bas v.d. Hoeven – Ruben van Dijk 21-10  22-20

Meisjes A        Alieke Kemkes – Simone van Horik 21-12  21-9

Jongens B      Maarten Kuil – Jordi Buchner 21-15  21-15

Meisjes B        Christie Dubbeldam – Lidia Faro 18-21  21-16  21-16

Jongens C      Corstiaan Timmer – Huub Oosterling 22-20  21-15

Voorjaar 2014 Carlton GT Cup

Voor de derde keer deden we in het voorjaar van 2014 mee aan de nationale bekerwedstrijden, de Carlton GT Cup. Vridos 1 kwam tot de laatste 16 en strandde uiteindelijk in de laatste ronde voor de finaledag door een verlies tegen eredivisionist TFS Barendrecht.

Eind mei 2014 Jeugdregiocompetitie

In het voorjaar namen 5 teams van Vridos deel aan de Jeugdregiocompetitie van de regio ZuidWest. Vridos 1 werd kampioen en mocht daardoor in juni naar het RKR Jeugd (zie volgend item in dit verslag). Vridos 2 (een jongensteam) werd zeer overtuigend kampioen.

De uitslagen van de wedstrijden en de eindstanden van de Jeugdregiocompetitie zijn te vinden op Badmintonnederland.toernooi.nl:

14 juni 2014 regiokampioenschappen voor regioteams jeugd

Op deze zaterdag trad het eerste jeugdteam van Vridos in de sporthal van BC Schollevaar in Capelle aan de IJssel aan voor de strijd om het algeheel kampioenschap van de Regio in de hoogste klasse. De strijd is niet gewonnen, het kampioenschap ging naar BC Nieuwerkerk 1.

Voorjaar 2014 minicompetitie

De minicompetitie voor beginnende badmintonjeugdspelers werd dit jaar voor het eerst niet door Vridos georganiseerd, maar door ESPE Papendrechtse BC. Vanuit Vridos nam 1 team deel en het was een leerzame en sportieve competitie voor de spelers.

De competitie is afgesloten met een finaleochtend op 28 juni 2014 in Papendrecht.

Voorjaar 2014 recreantencompetitie

Ook de recreanten zijn dit jaar weer binnenshuis en buitenshuis actief geweest. Zij hebben weer deelgenomen aan een recreantencompetitie, welke ook bekend staat als “Gouden racket competitie” . De competitie is elk jaar weer een feest op zich.

juli 2014

Door het seizoen heen hebben we een aantal interne toernooien (ouder-kind-, beschuitbussen-, dobbbelsteentoernooi) georganiseerd. Het seizoen werd ook dit jaar weer beëindigd met een toernooi, waarna het seizoen 2013-2014 in de kantine werd afgesloten.

Najaar/winter 2014-2015 Bondscompetitie Vridos 1

1 team van Vridos in de Bondscompetitie dit jaar en wel voor het derde achtereenvolgende jaar in de 3e divisie.

Het verliep minder goed dan vorig jaar, lijfsbehoud lijkt te zijn veiliggesteld aan het eind van 2014.

Uitslagen en standen:

Najaar/winter 2014-2015 Regiocompetitie senioren (Vridos 3 t/m Vridos 5 en M1)

Vridos 3 promoveerde naar de 1e klasse, Vridos 4 kon toch gaan uitkomen in de 4e klasse , Vridos 5 in de 5e klasse. We hebben dit jaar geen zesde mixteam, maar wel een mannenteam M1. Zij komen uit in de hoogste klasse van de mannennajaarscompetitie, de A-klasse.

De wedstrijd uitslagen en verdere informatie over deze competitie is te vinden op:

27 december 2014 Oliebollentoernooi

Ook dit jaar waren er weer veel leden en introducees actief op de baan, rond middernacht was het toernooi ten einde. Het was zeer gezellig en dat bleef het tot in de kleine uurtjes.

Met sportieve groeten namens de gehele badmintoncommissie

André Gelauf

————————————————————————————

JAARVERSLAG AFDELING GYMNASTIEK 2014

Januari

De selectiegroepen hebben vanaf januari meegedaan aan verschillende wedstrijden in het Rayon turntoernooi.

Op de toestellen brug, balk, vloer en sprong gaan zij als team de strijd aan met verschillende verenigingen uit het rayon.

Februari

1 februari mocht iedereen aan alle papa’s, mama’s, opa’s en oma’s en andere bekenden eindelijk laten zien waar ze al weken mee bezig waren geweest om te oefenen. Dit was namelijk de datum van de uitvoering.

De uitvoering had dit keer als thema LANDEN.

In de middag was het de beurt aan alle jongste groepen van de vereniging en ’s avonds mochten alle oudere groepen

laten zien wat ze hadden bedacht en geoefend.

Mei

Op 9 mei waren alle moeders van de peuters en kleuters welkom in de lessen. Dit was een speciaal cadeautje voor de Moederdag. Het was een leuke gezellige les.

Senioren B (Janine, Leonie, Sofie, Mirthe, Eline, Inge en Sanne) zijn in de Rayon Finale kampioen geworden:

Zaterdag 24 mei hebben de turnsters van Vridos Giessenburg het Rayon Turn Tournooi in de categorie Senior Keuze B gewonnen! In de finale moesten ze het opnemen tegen Olympia Papendrecht (2e) en Sparta Dordrecht (3e). De meiden startten wat gespannen op het onderdeel balk, maar draaiden prima oefeningen. Ook op vloer lieten de dames mooie series zien. Op brug lieten de turnsters wat punten liggen, maar het gat wat de vridosturnsters bij sprong hadden geslagen was voor de andere verenigingen niet meer in te halen. Een spannende en mooie finale! Janine, Inge, Sanne, Sofie, Eline, Leonie en Mirthe, jullie hebben er hard voor gewerkt, gefeliciteerd met het goud!

Juni

Ook alle vaders waren welkom in de les van de peuters en kleuters. Zij mochten op 20 juni hun sportschoenen aantrekken!

Juli

Op 5 juli was er het Giessenlandentoernooi. Dit jaar mochten de verenigingen weer gebruik van sportzaal de Neerpolder. Op de toestellen brug, balk, sprong en vloer turnden de verenigingen OMOS uit Arkel, Apollo uit Hoornaar en Vridos Giessenburg voor de punten.

Noa Terlouw werd 4e bij de instappers, Sanne de Bruyn werd 3e bij Sen B, Bijn de Senioren A werd  Sofie de Weerdt 1e en  Eline Timmermans 2e.

Aan het einde van deze maand is gehele selectiegroep naar een turnhal in Lekkerkerk geweest.

Dit was natuurlijk een groot succes.

In juli is Janine met Beau en Isa (groep 4) naar Beekbergen geweest voor een halve week zomerkampen! Ze hebben het erg gezellig gehad en veel gesport, gelopen, naar het bos geweest, waterspelletjes gedaan en naar het zwembad geweest. Het was echt super leuk!!

September

Na de vakantie was het weer even wennen met elkaar. Verschillende verschuivingen in de lessen. Andere leiding, andere zaal.

Oktober

Deze maand zijn er 5 meiden gestart met de assistentencursus.

Zij hopen in februari 2015 deze cursus af te ronden en dan als assistent de zaal in te mogen!

De week voor de herfstvakantie waren er de eerste kijklessen. De gehele week was de tribune open tijdens de lessen. Leuk om als ouder wat meer van de lessen te zien.

November

In deze maand zijn er door verschillende leidinggevenden lessen gegeven op de 3 basisscholen.

Dit werd gedaan tijdens hun reguliere gymlessen.

Natuurlijk stond tijdens deze les de tumblingbaan klaar in de zaal om te gebruiken.

December

In verschillende lessen wordt aandacht besteed aan Sinterklaas.

Alle jongste kinderen waren druk met een pietenparcours de oudere kinderen vierden dit feest op geheel eigen wijze.

De week voor de kerstvakantie waren er weer kijklessen.

De gehele week was de tribune open tijdens de lessen.

Anita Heijkoop

———————————————————————————————

JAARVERSLAG 2014 AGDELING BEWEGEN OP MUZIEK

Januari

Op maandagmiddag kon er dit seizoen nog druk ge-b-bobd en gedaan worden tijdens de lessen van Jeroen.

Op maandagmiddag en woensdagmorgen kon er door de dames gesport worden tijdens een uurtje sportfit met Geertje.

Op maandagavond was er een uur combirobic met Anita.

Op maandagmiddag en vrijdagavond zorgden Rosedin en Lisa voor de streetdancelessen.

Marja gaf zowel de dames als de heren op dinsdagavond een bodyfit- of sportfitles.

Februari

Tijdens de uitvoering van 1 februari waren het de streetdance, breakdance en combirobic die zich lieten zien binnen het thema LANDEN! Een schitterende show waar we nog lang met veel plezier op terug kunnen kijken.

De presentatie van deze avond was in handen van Marja en Anita.

Mei

Bij de streetdance is deze maand een juffenwissel geweest. Vanaf deze maand geeft Jaimy Bassa de lessen aan de jongste groepen.

Juni

Op 2 juni hebben we Geertje met haar groepen verrast! Als dank voor alle lessen en het ooit opzetten van de groepen binnen de afdeling bewegen op muziek, stond er boven in de kantine van de sportzaal een high-tea klaar.

We hebben mooie cadeaus en bloemen kunnen geven en gezellig met elkaar deze periode kunnen afsluiten.

Juli

Vanaf deze maand is Charlotte te zien in de zaal. Zij heeft de sportfitlessen van Geertje op zich genomen.

De laatste les van dit seizoen is door de groepen bodyfit en sportfit van Marja afgesloten met een fietstocht.

Een gezellige tochtje met wat geklets en onderweg natuurlijk een bakje koffie.

September

De streetdancegroepen van Lisa hebben tijdens de gondelmarkt in september een demo gegeven midden op de markt.

Oktober

November

Vanaf deze maand heeft Jaimy de uren streetdance van Lisa overgenomen. Lisa kan zich zo volledig gaan richten op haar afstuderen.

In deze maand mag de sportfitgroep Heren een nieuw lid verwelkomen!

December

Tijdens deze maand waren er gezellige lessen met vooral veel kerstsfeer en muziek.

Ook hebben de combiroc, bodyfit en sportfit in de kantine het jaar gezellif afgesloten met een bakje koffie-thee en wat lekkers.

De week voor de kerstvakantie waren er weer kijklessen

Anita Heijkoop

————————————————————————————

JAARVERSLAG 2014 VAN DE AFDELING JUDO

Het JUDOJAAR is weer snel voorbijgegaan.  Zoals bekend trainen we op dinsdagavond in sporthal Neerpolder. Met 2 groepen judoka’s uit afkomstig uit Giessenburg en omgeving oefenen we de allerlei judotechnieken.
het afgelopen jaar hebben we in december en juni de zogenaamde judotesten gehad. Iedereen kan dan bij zijn eigen kleur band behorende technieken laten zien.  De kleur band laat zien hoever je bent om een echte judoka te worden. Bij de jeugdjudoka’s komen er soms slippen (kleurtjes) aan de uiteinden van de band. Dan kun je laten zien hoe ver je op weg bent naar de volgende band.

Hoe donkerder de kleur hoe verder gevorderd je bent.

Bij de afgelopen judotesten behaalden onder andere  Sheng (groen), Lynn (geel), Floortje (geel) en Sam (geel ) in 1 keer hun volgende band.

In de 2de groep hebben we inmiddels 6 bruine banden die mogelijk op weg zijn naar hun 1ste dan, de zwarte band. Voor een zwarte band is wel extra training nodig en voor de jongeren zijn deelname aan wedstrijden een verplicht onderdeel.
Extra trainen is voor onze judoka’s mogelijk op de matten van bevriende judoverenigingen.

Met de andere verenigingen werken we ook samen om oefenwedstrijdjes te organiseren en proberen we kleine toernooitjes te laten plaats vinden. Ook in Sporthal Neerpolder kon je weer genieten van leuke wedstrijden waar ook een aantal van onze eigen judoka’s als scheidsrechter opgetreden heeft. Bij het afsluitende toernooi in Sliedrecht wisten Laurent en Daan  de eerste plaats te behalen.

Tijdens de laatste wedstrijden kwamen onder andere Lynn, Thom en Daniel in actie.

John

———————————————————————————————————

JAARVERSLAG 2014 AFDELING VOLLEYBAL

Indeling Volleybalcommissie:

Vincent Wols                          : Voorzitter

Vincent Wols                          : Wedstrijdsecretariaat / Contactpersoon Senioren

Wouter Slob                           : Contactpersoon Jeugd

Petra de Weerdt                     : Contactpersoon CMV

Henk Pierhagen                     : Scheidsrechtercoördinator / Bardienst –Zaalwachtindeler

Eindstanden competitie 2013 – 2014:

Aan het begin van het seizoen 2013 – 2014 zijn er totaal 4 Senioren teams en

7 Jeugdteams opgegeven om deel te nemen aan de competitie:

Heren 1

Heren 2

Heren 3

Dames 1

Jongens B

Meisjes B

Meisjes C

2 teams op CMV Niveau 6

2 teams op CMV Niveau 5

Heren 1 is op een mooie 5e plaats geëindigd in de 2e Klasse.

Heren 2e Klasse C

1 Flits 18- 80

2 Spirit 2 18- 62

3 Voleco 3 18- 55

4 Sliedrecht 7 18- 55

5 Vridos 18- 52

6 RVC/Libano 3 18- 50

7 AVVA 2 18- 46

8 Goudriaan 18- 25

9 Vollido 4 18- 19

10 Spirit 4 18- 6

Heren 2 is in dit seizoen in de 3e klasse weer KAMPIOEN geworden.

Dit kampioenschap betekende dat het  team in het nieuwe seizoen gaat uitkomen in de 2e klasse.

Heren 3e Klasse F

1 Vridos 2 20- 85

2 BeneVia 3 20- 75

3 Voleco 5 20- 64

4 Next Volle 7 20- 63

5 WHV 4 20- 55

6 WIK/Univé 6 20- 52

7 AVVA 3 20- 47

8 BeneVia 4 20- 45

9 Vedo’70 2 20- 31

10 Vollido 5 20- 21

11 Volley Mee 3 20- 12

Heren 2 Kampioenen Kampioenen Kampioenen!!!!

Heren 3 is op een 9e plaats geëindigd in de 3e Klasse.

Heren 3e Klasse G

1 WHV 3 20- 95

2 Phoenix 2 20- 81

3 Atak’55 5 20- 74

4 Dunamis 3 20- 65

5 Triade-VCT 4 20- 59

6 Haaften Kw 2 20- 45

7 AVVA 4 20- 43

8 Condor 2 20- 27

9 Vridos 3 20- 26

10 VIA 20- 18

11 Podarwic 3 20- 17

Dames 1 is in haar 1e jaar in de 2e klasse op een 11e plaats geëindigd waardoor het team helaas weer naar de 3e klasse degradeerde.

Dames 2e Klasse C

1 OKK ’70 22- 95

2 RVC/Libano 4 22- 83

3 Sliedrecht 7 22- 74

4 WIK/Univé 3 22- 69

5 City Bril Kr 22- 54

6 Next Volle 4 22- 52

7 BeneVia 2 22- 47

8 Fusion 2 22- 46

9 Vollido 2 22- 45

10 AVVA 2 22- 39

11 Vridos 22- 29

12 Smash’66 2 22- 27

Nu even een blik werpen hoe onze jeugd het in het seizoen 2013 – 2014 heeft gedaan in de competitie:

De Jeugd speelt in een seizoen 2 competities: 1e competitie Sept. – Dec. en  2e competitie Jan. – Apr.

In het 2e gedeelte van de competitie zijn onze Meisjes B op een 9e plaats geëindigd.

Meisjes B Hoofdklasse B 2e

1 Podarwic 10- 49

2 WIK/Univé 10- 37

3 AVVA 10- 34

4 Voltena 2 10- 32

5 OKK ’70 10- 32

6 Haaften Kwiek 10- 28

7 WHV 10- 19 O

8 Sliedrecht 2 10- 15

9 Vridos 10- 12

10 Volley2B 3 10- 10

11 Volley Meerkerk 10- 7

In het 2e gedeelte van de competitie zijn onze Jongens C op een mooie 7e plaats geëindigd.

Jongens B 1e Klasse B 2e

1 WHV 9- 45

2 SNA 9- 32

3 WHV 2 9- 31

4 Sliedrecht 3 9- 29

5 Haaften Kwiek 9- 27

6 Blox 9- 22

7 Vridos 9- 15

8 Dunamis 9- 13

9 OKK ’70 9- 6

10 Condor 9- 5

In het 2e gedeelte van de competitie zijn onze Meisjes C op een mooie 8e plaats geëindigd.

Meisjes C 1e Klasse C 2e

1 Molenwiek’ 2 9- 38

2 King Softw 2 9- 36

3 Flits 2 9- 34

4 Volley2B 2 9- 31

5 Fusion 2 8- 25

6 Voleco 2 9- 18

7 Vedo’70 8- 13

8 Vridos 9- 10

9 WIK/Univé 3 9- 10

10 OKK ’70 9- 5

11 WHV 2 0- 0

Ook onze CMV teams op Niveau 5 en 6 speelde weer met veel plezier hun wedstrijden en Meisjes CMV N5-2 zijn zelfs een keer kampioen geworden in hun competitie.

Nieuwe Seizoen 2014 – 2015

Aan het begin van het seizoen 2014 – 2015 zijn er totaal 5 Senioren teams en

7 Jeugdteams opgegeven om deel te nemen aan de competitie:

Heren 1

Heren 2

Heren 3

Dames 1

Dames 2

Jongens B

Meisjes B

Meisjes C

Jongens 1 CMV Niveau 6